Hermed endelig dagsorden til bestyrelsesmødet den 21/1 2020 kl. 19.00 hos Kurt. Det er en omfattende dagsorden. Vi når det vi kan og resten udsættes til skriftlig votering via hjemmesiden eller til efterfølgende møde.
Bilagene til de enkelte punkter er vedhæftet under dagsordenpunkterne. Her ligger også Dagsordenen til evt. download og print.
Udkast vedlægges til 1. behandling
Der orienteres om status på mødet.
Ekstra dørtelefon i nr. 38 3.th blev monteret den 10/1 2020. Herefter resterer stadig montering af den aftalte plade ved hoveddøren i nr. 42. Der betales ikke for montering i nr. 42 før arbejdet er afleveret tilfredsstillende.
Opgørelse over ”skader” ved monteringen vil foreligge ved mødet.
Der nedsættes arbejdsgruppe der skal indstille konkret udbud af facadevinduer og renovering omkring facadealtaner til aprilmødet. Evt. indstillinger i øvrigt vedr. vedligeholdelsesplan. Tilstandsrapport og projektforslag vedlægges.
Tredje lørdag i juni eller tredje lørdag i august er bragt i forslag. Skal bolig- og evt. erhvervslejere inviteres med?
Det foreslås at der nedsættes en arbejdsgruppe til sammenskrivning og modernisering af foreningens ordensregler. Gældende husorden, regler om altanbrug og tobaksrygning samt Codans gamle ordensregler vedlægges.
Bestyrelsen har pr mail primo december godkendt at vores hjemmeside blev flyttet til et produkt som ABF udbyder i samarbejde go2net. En ny hjemmeside er nu etableret og alle andelshavere er oprettet som brugere. Siden kræver log ind og er organiseret i tre niveauer. Laveste niveau er alle andelshavere og lejere som alene giver adgang til siderne under ”Beboerinfo”. Næste niveau er alle andelshavere som udover Beboerinfo også giver adgang til alle sider, undtagen ”Dokumenter (bestyrelsen)” som alene bestyrelsen har adgang til.
I forbindelse med beslutningen om etablering af den nye side blev det oplyst at udgiften kunne holdes inden for det budgetterede beløb på 3.000 kr. til bestyrelsesweb. Det har imidlertid efterfølgende vist sig at dette beløb er en abonnementsudgift til vores administrator for netadgang til bogføringer og visse andre oplysninger om foreningen. Udgifterne til den nye hjemmeside må derfor forsøges dækket af mindreudgifter på andre budgetposter.
Det skal også oplyses at der i dette regnskabsår er afholdt ikke budgetterede udgifter til maillisterne bestyrelsen@abdana.dk og beboerne@abdana.dk på Google Suite.
De årlige udgifter til det nye set up andrager 2.340 kr. De forventede samlede udgifter i dette regnskabsår til egen hjemmeside og maillister er 2.878 kr., hvoraf 1.709 kr. er til Google Suite og 1.283 kr. vedr. tidligere regnskabsår.
Det foreslås at sagen tages til efterretning.
Der vedlægges kortbilag med oversigter over hvem der disponerer over de enkelte kælder- og loftsrum.
Erik orienterer nærmere på mødet.
Det foreslås at foreningens vedtægter revideres med henblik på
– at opbygningen i paragraffer og indhold i videst muligt omfang følger ABF’s standardvedtægter
– at generalforsamlinger og bestyrelsesmøder samt kommunikation med andelshaverne herom kan
ske elektronisk
– at fastlægge overordnede principper for privatlivspolitik
Der nedsættes arbejdsgruppe til at udarbejde konkret forslag.
I henhold til lovgivningen og det såkaldte GDPR-direktiv skal foreningen have vedtaget en Privatlivspolitik med regler for registrering, behandling, herunder videregivelse, opbevaring og sletning af personoplysninger. Det foreslås at der nedsættes en arbejdsgruppe til at udarbejde forslag med udgangspunkt i ABF’ vejledning og standardudkast.
Udkast vedlægges.
Martin har bedt om drøftelse/forhandling af opgaver og timetal samt efterbetaling af opgaver uden for kontrakten.
1.1. Forretningsorden for AB Danas bestyrelse UDKAST.docx
3.1 20190614 Tilbud dørtelefoner.pdf
4.1. 2018 Tilstandsrapport – H.C. Ørsteds Vej 38 m.fl. – 2018-10-04 (2).pdf
4.2 20190916 Projektforslag.pdf
4.3 20190916 Budgetoverslag.pdf
6.2 20191023 6_2 Forslag husorden altaner.pdf
6.3 20090127 Tobaksrygning og brug af bagtrappe.pdf
6.4 Codans alm. ordensregler.pdf
8.2 20131114 Oversigt over loftsrum okt 2013.pdf
13.1 Arbejdsplan 2020 – udkast.docx
Skriv et svar
Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.